To the Rocky’s!

13 september 2018 - Estes Park, Colorado, Verenigde Staten

Weer een strak blauwe lucht, 28 graden en een fel zonnetje. We hebben al 2 weken prachtig weer, perfect voor onze trip. Ons hutje ligt 3 minuten lopen van het dorpje af, dus vanmorgen lekker verse croissants gehaald bij de bakery. Lekker voor ons hutje opgegeten en op weg naar de Rocky Mountains. Het hotel ligt vlakbij de ingang van het park, waar wederom een visitor centre is. We hebben er nu zo’n 12 gehad ( vindt Kitty ook wel genoeg). Al snel gaat de weg omhoog, ontelbaar veel bomen, prachtig uitzicht en hoge bergen. We stoppen een aantal keer om het alllemaal in ons op te nemen en om foto’s te maken. Hoe hoger we rijden, hoe minder bomen er zijn, het hoogste punt vandaag is 3.585 meter!  Natuurlijk is ook daar een visitor centre en deze moet toch ook nog even bezocht worden. Zodra we uitstappen en een stukje lopen, krijgen we het allebei een beetje benauwd en kortademig. Dat komt vaak voor, hoogteziekte en daar waarschuwen ze hier ook voor. Gewoon rustig aan en water drinken. Voorbij de hoogste top dalen we weer af en stoppen ook hier regelmatig. Het waait hier enorm hard en je moet uitkijken dat je niets verliest. In het park gaan we naar Spargue Lake en Bear Lake. Het ene nog mooier dan het andere. Om beide meren kun je een hike maken en eromheen lopen. Vanaf elke kant is het weer een ander uitzicht en andere mooie plaatjes te schieten. Aan het einde van de middag naar Estes Park, waar ons hotel aan de weg ligt. Even een duik nemen in het zwembad en naar het centrum om wat winkeltjes te kijken en een hapje te eten. Morgen op naar Denver!!

1. Papa:
    14 september 2018
    Kit, heb je wel goed geschakeld de berg op? 😁 het is een automaat toch? Of laat je Kelly rijden?😕