Twee dagen met activiteiten

12 september 2018 - Grand Lake, Colorado, Verenigde Staten

Dinsdag zijn we vroeg opgestaan om te gaan raften, het noemen ze het white water rafting. We vertrokken om 9.00u met de bus met nog 12 andere toeristen, 2 instructeurs en 2 boten, 45 minuten rijden naar het beginpunt van de tocht. Nog even een tussenstop bij een aantal muurtekeningen van de Freemont bevolking, een oude indianenstam, waar we een uitgebreide ( lees:boring) uitleg kregen. Vervolgens naar het beginpunt, een paar minuten verderop, waar de boten in het water werden gelaten.   Na een zeer uitgebreide instructie over wat er kan gebeuren en wat te doen, we zijn tenslotte in Amerika, helm op en reddingsvest aan. We werden in boten verdeeld en het water op, de Green River. Deze rivier ligt in het gebied, Dinosaur park, in de staat Utah. Hier zijn restanten botten van dino’s opgegraven en die kun je gaan bekijken, hebben wij niet gedaan. ( we vonden vlak erlangs varen al genoeg...) Het is eigenlijk een woestijnlandschap, dus rood/ bruin gesteente, waar de rivier doorheen stroomt. Hoge rotswanden, strandjes en steile kliffen. De instructeur leerde ons snel hoe we moesten peddelen en dat ging vrij goed al gelijk, dus op weg. De rivier begon vrij kalm maar al snel begon het harder te stromen en kwamen er hogere golfen waar we toch wel een natte kont van kregen. We waren een uurtje op weg in een prachtige omgeving waar je tussen het peddelen echt van kon genieten, toen de instructeur vroeg wie er op de punt wilde zitten. Nou, ik natuurlijk! Er kwam namelijk een leuke golf aan, wat hij wist en ik niet. Ik zag hem wel aankomen, vol over me heen, een hap water binnen en viel achterover in de boot. Super leuk! Onderweg een lekkere lunch gekregen op een idyllisch strandje en gezellig gekletst met de andere mensen. Allemaal Amerikanen die het heel leuk vinden om met Nederlanders te praten, veel vragen en complimenten over ons goede Engelse taalgebruik. Onderweg voor de tweede helft van de tocht. Halverwege werd er gevraagd wie er van een rots wilde afspringen, nou ik! Met kleren aan gewoon in het water springen, super tof! Het was 30-33 graden en dus zo weer droog, een leuke ervaring, zeker nog een keer! Daarna nog 3 uurtjes rijden naar Steamboat Springs, het volgende hotel. We kwamen rond half zeven aan en besloten om naar Strawberry Hot Springs te gaan, een natuurlijke bron die tot elf uur ‘s avonds open is. Een mooie omgeving, waar we snel niets meer van zagen, het werd donker en het enige lampje wat er was, je IPhone lampje! Je moest echt uitkijken, want je zag geen moer. Wel lekker warm, een heerlijk slaapmutsje.

Vanmorgen hadden we om 10.00u een afspraak met Maureen, om te gaan kleiduifschieten. Shooting Clays, zoals ze dat hier noemen. Na een korte instructie aan de slag. Je schiet met een groot geweer waar max. 2 patronen in gaan. Kitty gaat staan, schiet, pats! Gelijk raak! Om de beurt schieten we met instructies van Maureen. We raken beide regelmatig de kleischijven en het is echt heel leuk om te doen. Bijna 2 uur en 3 doosjes kogels hebben we genoeg geschoten en toch een beetje zere schouder, het is een redelijk zwaar geweer en je krijgt toch elke keer een terugslag op je schouder. Maureen vond ons natuurtalenten en vond ons voor de eerste keer echt heel goed, super leuk om een keer te doen. Daarna lekker geluncht en een kleine 2 uur gereden naar Grand Lake, in de Rocky Mountains, Colorado. Onderweg een grote brand gezien, wij denken een bosbrand misschien door de droogte. Een leuk houten hutje, wel een heel oud houten hutje, is ons hotel. Met een leuk tuintje, lekker wat gelezen en in dit gezellige bergdorpje gegeten. Morgen chillen in de Rocky Mountains.

1. Papa:
    13 september 2018
    Ja hoor, Kelly doet dat wel, van wie zou ze dat hebben😟? Mocht je het geweer meenemen? Net als je ijsbeker?😜
  2. Mama:
    13 september 2018
    Geniet van jullie verhalen. Dat tijdens het raften is wel weer echt iets voor jou Kel.
    Leuke surprise hè Kit dat kleiduivenschieten! Volgens mij heeft de reisleiding alles goed voorbereid.
    Nog een paar leuke dagen!
  3. Patricia & Léonard:
    13 september 2018
    Geniet van jullie laatste dagen meiden!
    Jullie komen vol verhalen en avonturen thuis, gezien jullie drukke agenda voor deze reis misschien eerst maar even vakantie nemen dan 😉
  4. Mama:
    14 september 2018
    Natuur, natuur, natuur en nu weer naar de drukte van de stad (shoppen). Wat een mooie reis! Ben heel benieuwd naar de foto’s.