Op naar het mooie weer!

19 augustus 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Het eerste wat we deden toen we wakker werden, gordijnen open...helaas. Het zag er zeer somber uit voor ons helicopteravontuur. Vol goede moed toch eerst nog naar de Grand Canyon om ook nog even van het uitzicht te genieten, wat we gisteren niet meer konden doen vanwege het slechte weer. Het was 50 minuten rijden van ons hotel naar de ingang van het park. Onderweg werd het steeds grijzer en steeds meer regen. Eigenlijk was er niets veranderd met de weersomstandigheden van gisteren. Het uitzicht was dus ook niets, gewoon niets te zien, helemaal grijs. Hebben wij weer, gaan één keer naar de Grand Canyon, is het kl..weer! Daarna naar het vliegveld, maar eigenlijk wisten we het al. Alle vluchten wederom gecanceld, jammer.
Op naar Las Vegas, waarschijnlijk is het daar beter weer, zo'n 350 km verderop. Onderweg veel regen, storm, plassen water gehad. Op het nieuws zagen we dat hier op een uur rijden modderstromen het gebied teisteren, wegen afgesloten, alles onder de modder. Gelukkig geen last van gehad op onze route. Vlak voor Vegas nog even gestopt bij de Hoover Dam, de bekende enorme dam. Een indrukwekkend bouwwerk,  leuk om een keer te zien. Ook nog voor iets anders interessants... Wij, dames van de Jong staan bekend om ons "gezeik" , niet als in "zeuren", maar als in"plassen". We moeten gewoon vaak, altijd en overal. Ik heb al heel wat wc's gezien, maar ik heb nog nooit zo luxe geplast als op deze. Bovenop de Hoover Dam, echt in het midden op de dam, de meest unieke locatie ever!!
Vanuit het niets ineens de enorme hoge hotels en gebouwen van The Strip, op naar het grootste hotel The MGM Grand, met slechts 6100 kamers, waarvan er ééntje voor ons gereserveerd is. Auto geparkeerd, op naar de enorme lobby, nog nooit zoiets gezien. Zoveel mensen, gokkasten, lichtjes, geluid, indrukken, je weet gewoon niet waar je moet kijken. We kregen uit het niets een upgrade naar een grotere kamer, op de vierde verdieping. We nemen één van de 24 liften, door de lange, lange gang. Mooie grote kamer, hier kunnen we wel 3 nachten vertoeven. Even opgefrist en op zoek naar iets te eten, het was inmiddels half acht. Gelukkig hebben ze in dit hotel alleen al zo'n 25 restaurants + nog veel snacktentjes. Uiteindelijk gekozen voor een echt steakhouse, met een echte bekende chefkok. Waarschijnlijk alleen bekend in Amerika, voor ons in ieder geval niet. Daarna nog wat rondgewandeld en onze ogen uitgekeken bij de enorme bedragen die er rond gaan aan alle speeltafels. Stonden we even te kijken bij roulette met een minimale inleg van $100 per keer en zeiden we net dat dat voor ons onvoorstelbaar is, staat DJ Tiësto op een meter van ons aan diezelfde tafel te gokken. We hadden al gezien dat hij hier volgende week gaat draaien, toch grappig dat je van alle honderdduizenden mensen die daar zijn net naast hem staat. Daarna was ons lampje uit, nog even lekker geluierd op de hotelkamer. Morgen dagje Viva Las Vegas!

1. Sandra:
    20 augustus 2014
    Aaah super balen van de helikoptervlucht. Maar dj Tiësto maakt een hoop goed ;-)! En John, wat bof jij met zo'n goede reisleidster. Een top reis in elkaar gezet! Heel veel plezier nog! Geniet ervan.
  2. Wilma:
    20 augustus 2014
    Hoi. Sorry dat ik gisrter niet gereageerd. Bij ons is het weer niet veel beter. Het regen het is koud echt heel stom. Maar we doen er niks aan doen.Jamer dat de helikopter vlucht niet door gaat. Wij zijn gister wezen winkelen. Echt heel leuk nieuwe schoenen gekregen en een nieuw vest. Echt heel leuk. Mis jullie. Xxx esmee ♡
  3. Mama:
    20 augustus 2014
    Ik sluit me helemaal aan bij Sandra!
    Super geregeld, heel jammer van de helicopter maar gelukkig avonturen genoeg. En Kel je beschrijft het allemaal heel leuk!
    En...stoppen bij het eerste miljoen hè!
  4. Karin:
    20 augustus 2014
    Een (geplande)hoogtepunt moeten missen maar er een ander voor terug gekregen. Volgens mij kun je de komende dagen je weer uitleven.
  5. Kitty:
    21 augustus 2014
    Plassen op de hoover dam.. Mmmm.. Zou James bond dat ook hebben gedaan?!