Hagelstenen in de zomer!

18 augustus 2014 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Weer een dag voorbij. Hoewel het lijkt alsof we hier al heel lang zijn, gaan de dagen snel. Vandaag op tijd opgestaan om de route te vervolgen naar The Grand Canyon. Parken als deze zijn heel groot, voordat je eenmaal echt binnen bent, ben je kilometers verder. Onderweg kun je langs de rand van de canyon heel vaak stoppen om het uitzicht te bekijken. Het eerste uur was het heerlijk weer, 32 graden, zonnetje, gewoon super voor deze dag. Helaas sloeg het snel om, we hoorden al wat gerommel en zagen in de verte wat flitsen. Nog niets aan de hand, alleen werd de lucht boven ons ook steeds donkerder. Binnen ongeveer 30 minuten is de temperatuur van 32 graden gezakt naar 6 graden, echt bizar. Warm, zonneschijn, bewolkt, regen, veel regen, hagelstenen, grond bedekt met een laagje van 2cm hagelstenen, heel apart. Helaas is het daarna niet meer opgehouden met regenen, je kon ook niets meer zien op de uitkijkpunten. De hele canyon was mistig geworden, dus zijn we maar wat winkeltjes gaan kijken. Het meest jammer was van vandaag, dat ik als verrassing voor John een helikoptervlucht had geboekt. Deze was om tien voor vijf gepland dus ik had de hele dag nog hoop dat het toch zou opklaren, goed genoeg om te vliegen. Op tijd naar het vliegveldje gegaan om te kijken of de vlucht door zou gaan, helaas...alle vluchten waren voor de rest van de dag geannuleerd. Morgen weer een kans, we hebben de vlucht verplaatst naar tien voor één, duimen maar..... In de namiddag aangekomen in ons overnachtingsplaats, Williams. Een super leuk stadje, aan route 66. Leuke winkeltjes hebben ze hier, typisch Amerikaans, met veel neon verlichting. Veel winkels verkopen wel dezelfde souverniers, maar toch blijf je overal naar binnen gaan. De dag afgesloten met een lekkere hamburger. Morgen horen jullie of we echt gevlogen hebben, spannend!

1. Lidy:
    19 augustus 2014
    Leuk hoor al die berichten! Je doet goed Kelly! Geniet er maar heeel goed van saampjes. Liefs, Lidy
  2. Mama:
    19 augustus 2014
    Wat bizar zo'n enorme weersverandering, best wel apart om eens mee te maken. Wel heel jammer van de helicopter verrassing, hopelijk gaat het vandaag wel door!
  3. Kitty:
    19 augustus 2014
    Oh dat is jammer... Wat vond John van de verrassing?!
    En wat gek dat dat weer zo om kan slaan.. Wel gaaf om een keer te zien. Hebben jullie nog wel ruimte in de planning om het om te gooien? En ik hoop wel dat het weer gaat veranderen hoor anders hebben jullie alsnog het grote gapende gat niet gezien!!