Op 3.185 meter hoog!

9 september 2018 - Rock Springs, Wyoming, Verenigde Staten

Alweer een week zijn we in Amerika, onderweg naar nog meer moois. Vanmorgen ontbijt in het hotel, niet echt lekker, maar dat gaf niet want ik wist wat we nog zouden krijgen deze morgen.... Zo’n 20 minuten van ons hotel in Jackson Hole ligt Teton Village, een wintersportoord met mooie hotels, keurig aangelegde paden en strak gemaaide gazons. Een fijne sfeer, rustig en prachtig weer wederom vandaag, 22 graden met een fel zonnetje. We besloten met de gondel naar boven te gaan, naar de top van het Teton gebergte, het hoogste en steilste skigebied van Amerika. Best fris toen we uit de gondel stapte, maar wat wil je op 3.185 meter hoog! Waanzinnig uitzicht over het Teton gebergte, een klein hike gemaakt en toen bij de bekende Corbins Cabin  een heerlijke vers gebakken wafel gegeten, speciaal voor Kitty. Naar beneden wandelen vonden we toch wel iets te ver (en we hadden geen bearspray) dus met de gondel weer terug. Nog een keer omhoog met een kleinere gondel en een tijdje in de zon gezeten op de berg. Eigenlijk wilde ik wel mountainbikes huren en dan naar beneden crossen, maar dat mocht niet van Kitty. Ze vond het met mijn reputatie toch wel een risicotje, we zijn pas op de helft.....Een heerlijke gemoedelijke ochtend. De auto gepakt en de route vervolgd naar de volgende overnachtingsplek, Rock Springs. Onderweg verdwenen de bergen langzaam en werd het landschap weer vlakker, nog wat berggeiten voor ons op de weg gehad (wel gestopt, niet aangereden). Eind van de middag aangekomen bij ons hotel. Totaal weer een andere ervaring, deze ligt aan de snelweg, in een redelijk grote plaats. Met natuurlijk alle bekende (vr)eettenten, Mac D. Wendy’s, IHop, wij hebben lekker gegeten bij Old Chicago, een pasta en een pizzatje.

1. Kitty:
    10 september 2018
    Ehhh mountainbiken? Dit was gewoon hardcore downhill fietsen.. voor je het weet moet ik Kelly weer uit de grindbak vissen dus idd dit mocht niet van mij. John, je gaat maar met haar naar Oostenrijk!
  2. Kim:
    10 september 2018
    Haha, wel zo veilig Kit! Leuk om te lezen allemaal, super reis! Have fun sisters!
  3. John:
    10 september 2018
    Berggeiten op de weg, geit op 3185 meter hoogte en een geit met een wafel. 😂🐐😂🐐😂🐐😂🐐😂🐐
  4. Papa:
    10 september 2018
    Ik had downhll gegaan hoor.
    Lijkt me gaaf en ik heb toch een goeie long!😂😦💀