Dag 2 in Yellowstone, gekke plekken!

8 september 2018 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

Opgestaan in onze houten cabin en op pad voor de tweede dag in Yellowstone Park. Eerst een stevig ontbijt in een restaurant, omelet met hash browns ( een soort rösti) jus en koffie. Getankt en door de west entrance van het park. Al vrij snel een file die vrij lang duurde, wat bleek? Een paar bizons gewoon langs en één midden op de weg! Ze bleven gewoon rustig doorlopen en we konden op 1 meter een foto maken, heel leuk! Vervolgens de eerste stop, Painted pots, verschillende geisers waarvan de ene nog mooier dan de andere. Kleuren, spuitende geisers, borrelende aarde, heel gek en raar. Vanwege de mineralen, omhoog borrelende gassen en hete temperatuur in de aarde zijn deze gekke plekken in Yellowstone zeker de moeite waard. De tweede stop was een echte toeristische trekpleister, Old Faithfull, de parkeerplaats was net zo groot als bij de Efteling... Deze geiser barst om het uur uit, dat kunnen ze zo voorspellen, vandaar de naam. Daar is een visitorcenter, logde, 2 winkels, carrepair, benzinepomp, restaurant, cafetaria en voor ons heul handig, ontelbaar veel wc’s. Hoezo toeristisch?!? Op naar Prismatic pool, de mooiste van het park, een 61meter breede pool met verschillende kleuren. Het water is ongeveer 70 graden en daardoor komt er continu stoom vanaf, maar de geur is niet echt lekker. Een soort zwavel geur. Inmiddels was het alweer aan het einde van de middag en besloten we richting het hotel in Jackson Hole te gaan. Via Grand Teton, het verlengde van Yellowstone, met veel campings, buitensportmogelijkheden. Aangekomen in Jackson Hole, lekker gegeten op een gezellig terras. Het is trouwens een heel leuk wintersportoord met veel hotels, restaurants en shops. Alle hotels zitten vol en we zijn blij dat we gereserveerd hebben.

Staten tot nog toe: Colorado, Wyoming, Idaho, Montana, South Dakota en Nebraska.

1. John:
    9 september 2018
    Krijgen we geen foto’s meer te zien?