A bumpy road!

18 augustus 2014 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Helaas gister geen internet in hotel, dus nu maar verplicht naar de grote gele M  om Wifi te gebruiken en gelijk te ontbijten. Gisteren een vermoeiende maar ook zeker mooie dag gehad. Het gebied van de indianen achter ons gelaten, een armoedig en volgens ons achtergesteld gebied. De sfeer vond ik ook niet erg prettig, zwervers, vuil op straat, op naar de volgende plaats, Page. Ruim 3 maanden geleden heb ik een tour door de Antilope Canyon gereserveerd. Dit was maar goed ook, alle tours waren voor de hele week al volgeboekt. De route gaat door een canyon (gleuf) in het gesteente. Dit is een gewilde tour, vanwege het licht, zodat je hele mooie foto's kunt maken. Eerst verzamelen bij het kantoortje, daarna de jeep in. Je zit met 13 man achterop een pick up truck, aan beide kanten een bankje. Over het asfalt gaat nog wel, maar dan ga je ongeveer 15 minuten over een onverhard pad, " be carfull, it's getting real bumpy!" Laten we zeggen, we zijn goed door elkaar geschud. Maar wel leuk! Bij de canyon geeft de gids tips over hoe je het beste foto 's kunt maken door de lichtinval. Leuk en mooi om gezien te hebben, maar om het uit te leggen moet je eigenlijk de foto's zien. Er zitten hele mooie tussen! Eenmaal terug in het dorp wilden we naar uitzichtpunt Horseshoe Bend, maar het was 38 graden inmiddels. De ranger vertelde dat het ongeveer een uur lopen was, dus dat wilden we eigenlijk nu niet doen. We zijn gaan kijken of we nog met de boot mee konden op Lake Powell. Precies op tijd, heerlijk in het zonnetje 1,5 uur gevaren op een prachtig blauw/ groen meer tussen de rotsen. Toen we terug waren, door naar toch naar, het was nog steeds 36 graden, Horseshoe Bend. We waren net voor zonsondergang op het uitzichtpunt, en duidelijk niet de enige. Blijkbaar een populaire bestemming voor dit tijdstip. Een mooi plekje gezocht en de zon langzaam onder zien gaan, wat mooie plaatjes opleverde. De dag afgesloten wederom bij de Mexicaan, een verplicht nummer van Sandra en Miranda, bedankt voor de tip! Een drukke tent, maar het geduld werd beloond. Straks naar " het grote gapende gat" zoals Kitty het noemt, The Grand Canyon.

1. Wilma:
    18 augustus 2014
    Hoi we hebben vanochtend het verhaaltje gemist. Maar nu hebben we hem gelezen. Wij hebben vandaag gevist en naar schiphol geweest voor een kijkje achter de schermen. Maar toen we er waren bleek dat hij op maandag niet ging. Jammer. Maar nu in de regen onder de tent BBQ. Xxx esmee
  2. Sandra:
    18 augustus 2014
    Waaaaaaauuuuuuuuw! Super mooie foto's. Van de horeshoeband, maar ook die van jullie samen in de antilope canyon! En de foto op Facebook van de boottocht. Echt geweldig! Bijzonder allemaal he?! Leuke dat jullie ook bij de Mexicaan zijn geweest. En ik heb niet overdreven, toch?met die leuke weg met de jeep haha. In de grand canyon ligt nog een mooie uitdaging voor jullie ;-). Ik heb wat moois op een steen geschreven :-)
  3. Mama:
    18 augustus 2014
    Hoi kinders, we "smullen" van de verhalen en de foto's!
    Dit wordt een leuk naslagwerk voor jullie om nog eens door te lezen van de winter, op een druilerige zondagmiddag!