Dag 3, Bisons en presidenten!

4 september 2018 - Deadwood, South Dakota, Verenigde Staten

Vanmorgen weer vroeg wakker en na een simpel ontbijt met een wafel op pad naar uiteindelijk Deadwood. Al snel bereikte we het eerste National Park, Wind Cave. Een prachtig park met een oneindig uitgestrekt landschap van gras, heuvels en wilde dieren. We hadden net tegen elkaar gezegd, ben benieuwd of we ze zien... en ja hoor, de eerste bizon op zo’n 50 meter. Wat een cool gezicht, een groot imposant dier in het wild. Op de uitgestrekte vlaktes leven ook ontelbaar veel grappige beestjes, prairie dogs. Overal steken ze uit de grond, nieuwsgierig kijkend in het rond, we denken wel duizenden diertjes. De weg vervolgt zich door Custers State Park, wederom mooie natuur en veel bizons, zelf eentje langs de weg, op 3 meter van onze auto! De volgende stop was Crazy Horse. Een eerbetoon aan een indiaan ( we googelen wel precies aan wie), uitgehakt uit gesteente. Sinds 1948 is men bezig met dit standbeeld en ze zijn nog lang niet klaar, wij denken dat wij dat niet meer mee gaan maken. Daarna op naar Kitty’s lang gekoesterde droom, sinds de film Ritchie Rich, Mount Rushmore! De 4 presidenten hoofden ook uitgehakt uit een berg. Ik moet zeggen, heel gaaf om te zien. Natuurlijk is er een enorme toeristische attractie van gemaakt, met een shop, restaurant en zelfs een parkeergarage. Maar zeker de moeite waard. Voor de overnachting op naar Deadwood, door dit prachtige gebied, de Black Hills. Een overnachting van $20 kun je dan veel verwachten? Nee, niet echt, nou dat klopt. The Franklin hotel, met casino, is gebouwd in 1903 en volgens mij daarna er niets meer aan gedaan.... Deadwood is een leuk dorp met souvenierwinkels, casino’s en restaurants. Lekkere steak en ribs gegeten en $5 in een gokkast gegooid. Ting, ting,ting, ting, ting, $100 gewonnen!!!! Gelijk cashen, gaan we lekker van uit eten!

1. Mama:
    Gaaf, nu naar de beren?
  2. Papa:
    5 september 2018
    Kit, neem een prairiehondje mee, leuk voor thuis😁
  3. Kitty:
    5 september 2018
    Ja pap, ik wil echt zo’n prairie hondje mee! Maar ze zijn niet te vangen🤨..
    En moeders, ik wil juist beren vermijden hè.. tot nu toe nog geen parken met beren gehad maar ben bang dat we daar steeds verder naar toe gaan 😩.
  4. Sandra:
    5 september 2018
    Super leuk om jullie verhalen te lezen! Gaaf bizons. Beren komen vast ook :) je kan het Kitty ;)
    En winnen! Echt gaaf!
    Heel veel plezier nog!
  5. John:
    5 september 2018
    Moet ik Jan al inschakelen om een extra plank te maken op de WC? Ik lees souvenirwinkels! ziet er goed uit.
  6. Kitty:
    6 september 2018
    Ja, John er zijn er alweer 2 bij!