Op naar Yellowstone!

7 september 2018 - Island Park, Idaho, Verenigde Staten

Vanmorgen weer op tijd opgestaan, op naar Yellowstone National park. Eerst even tanken, dat doen we iedere dag, naar de Walmart ontbijt halen en dan in de auto. Iedere dag even nieuwe ijsblokjes in de koeltas, voor de blikjes drinken en het broodbeleg. We hadden besloten om via de Beartooth highway te rijden, een stukje om maar zeker de moeite waard. Via wat leuke cowboystadjes begonnen aan een route die op de top bijna 3000 meter hoog is. Scherpe haarspeldbochten, mooie uitzichten en glooiende heuvels is wat je 2,5 uur lang ziet. Vaak even stoppen om een paar foto’s te maken. De temperatuur schommelt tussen de 19 en 30 graden, heerlijk, we hebben geluk met het weer, al de hele trip. De Beartooth highway is vanaf 15 oktober geheel afgesloten vanwege het weer. En schijnen, vanwege de hoogte en de ligging stevige sneeuwbuien en sneeuwstormen te zijn in de winter. Ook nu zie je zelfs nog regelmatig stukken sneeuw liggen. Via deze prachtige weg kom je vanzelf aan in Yellowstone National park. Bizons, beren, herten, elanden, dit park staat bekend om het wildlife, de dieren. Kitty is toch een beetje zenuwachtig vanwege de kans om een beer te zien. We rijden rustig de route af en ineens vol op de rem, een bruine beer! Op zo’n 30 meter van de auto af. We hebben hem goed op beeld kunnen krijgen, super om in het wild zo’n dier te zien. Verder zie je heel veel bizons, of zoals ze hier ook zeggen, Buffalo’s. En waar we tien jaar lang iedere vakantie in Zweden op zoek naar waren, elanden. Gewoon langs de weg. Onderweg gepicknickt, wandelingetjes gemaakt en gestopt bij de hotspots van het park, de geisers, hier basins genoemd. Toevallig was er vanmorgen een enorme onvoorspelbare eruptie van zo’n geiser geweest. Daardoor bleef dat ding maar enorme hoge stoom spuiten, ik heb een filmpje, leuk om te zien. Inmiddels was het al donker, bijna half negen toen we bij het hotel aankwamen. Een leuk klein houten hutje, met een veranda. Morgen het zuidelijke deel van Yellowstone. En nog een staat erbij, Idaho, hier gaan we nu lekker slapen.