Wat een enorm indrukwekkend groot land!

13 augustus 2014 - Capitol Reef National Park, Utah, Verenigde Staten

Na weer een dag vol indrukken zitten we lekker buiten voor onze hotelkamer te genieten van een mooi uitzicht op het grote gebergte van het Capitol Reef National Park. De dag begon vroeg, heel vroeg voor ons in de vakantie. Om 8 uur gedoucht en al aan het ontbijt. John pancakes en ik een bagel. Ik ben niet al te gezellig 's ochtends maar hier moeten ze duidelijk ook even op gang komen. Maar het smaakte prima, op naar Bryce Canyon. Het was niet heel mooi weer, een klein beetje regen maar met een prachtige paarse poncho kun je goed wandelen. Sandra en Miranda, wederom bedankt voor de pas!, we konden zo het park inrijden. Auto geparkeerd bij Sunrise point voor het begin van de Navajo Loop en Queens Garden Trail. Thuis hebben we deze routes uitgezocht, bij elkaar volgens ons zo'n 6 km. Valt mee zou je zeggen, maar het hoogte verschil van bovenaan tot onderaan de canyon en weer terug is toch best heel veel! Maar echt zo mooi, natuurlijk veel foto's gemaakt en gefilmd met de Sony. Gaat trouwens goed. Leuk ding, we zijn benieuwd naar het resultaat. Eenmaal bovenaan begon het weer echt slecht te worden, nee hoor we hebben alleen maar shirtjes en korte broeken nodig, ik hoor het mezelf nog zeggen. Inmiddels van het nog maar 10 graden en zeer dichte mist. Helaas konden we daardoor geen van de andere uitzichtpunten zien, maar toch een mooi tocht gemaakt. We besloten om maar vast verder de route te gaan vervolgen naar de volgende overnachting. Achteraf een geluk bij een ongeluk want we hebben daardoor een prachtige autorit rustig kunnen rijden en bij veel mooie punten kunnen stoppen.  Onderweg ook gezien zeker een hertenkamp aan wilde herten/ reetjes, wilde koeien en een nog nader te bepalen dier. Een soort uit de kluiten gewassen bever, volgens een mevrouw die de foto had gezien was het een beadger, een zeldzaam exemplaar. De rit ging over 180km alleen maar natuur, gebergte en parken. Klinkt heel saai, ik weet het, maar dat is het echt niet. Elke keer weer een nieuw uitzicht, ander gesteente van kleuren en de glooiing van de weg. Zelfs een weg bovenop een berg met aan beide kanten geen railing, dus gewoon recht naar beneden. John zat soms met klamme handjes, aangezien jullie mijn rijstijl kennen, niet heel raar. Nee hoor, ging heel goed! De dag afgesloten bij de Mexicaan, morgen weer een dag.

1. Sandra:
    14 augustus 2014
    Top wandeltocht in Bryce, mooie he?! Maar ook zwaar haha. En wat een rommel verkopen ze in die winkeltjes in Bryce. Fijn dat jullie zo veel plezier hebben van de pas :-). En doen jullie onderzoek naar Mexicaans eten ;-)?
  2. Wilma:
    14 augustus 2014
    Leuk dat jullie het naar je zin hebben. De foto's zijn echt heel erg mooi. Veel plezier veder. Ik ga het hier ook leuk maken. Xxc esmee <3
  3. Miranda:
    14 augustus 2014
    Leuk om jullie te kunnen volgen! Mooie verhalen en wat het Mexicaanse eten betreft..., dan zeker de Mexicaan in Page niet vergeten ;-)! Veel plezier nog! Gr Miran
  4. Kitty:
    14 augustus 2014
    Klinkt goed, super leuk!!