Grote paddestoelen!

14 augustus 2014 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Opgestaan  met een prachtig zonnetje en zo'n 20 graden, een stuk aangenamer dan gisteren. Vandaag staat er een rit van ongeveer 300 km op het programma, uiteindelijk naar het plaatsje Moab. Maar eerst door Capitol Reef National Park, waar we gister ook al een stukje van hebben gezien. Een mooi uitzicht na eerst een stuk off road te hebben gereden, nu ziet de auto er tenminste stoer uit! Een makkie met grote plassen en rood zand en gesteente, haha. De Senic route waar we aan waren begonnen was al snel afgesloten vanwege modderstromen, dan maar op weg naar de volgende stop, Little Wild Horse Canyon. Een spleet tussen enorme rotsblokken en gesteente, waar we gelijk al moesten survivalen. Het begin van de canyon was ook ondergelopen dus dan maar de alternatieve route over de rotsen. We werden aangesproken door een ouder Amerikaans echtpaar, "how the hell you now about this park!?! ". Een stuk gelopen en daarna weer terug naar de auto, in het boekje geschreven dat we weer terug waren. Als je begint aan zo'n wandeltocht moet je in het boek bij het startpunt opschrijven wanneer je weggaat en met hoeveel en hoe lang. Mocht je nooit meer terugkomen weten ze in ieder geval waar je als laatst bent geweest.....een hele geruststellende gedachte. Gelukkig is het maar een gebied van zeg maar, 30 km² , hebben ze je zo gevonden. Daarna op weg naar Goblin State Park, een heel leuk en grappig gezicht. Het zijn eigenlijk een soort grote paddestoelen, soms lijken het kabouters. Leuk is dat je hier echt tussen kan lopen, een leuke stop!
Op weg naar het hotel, hier kwamen we eind van de middag aan. De temperatuur was inmiddels opgelopen naar 30 graden, dus even afgekoeld in het zwembad. Lekker een paar uurtjes geluierd en nog even het stadje in. Winkeltjes bezocht, souveniertjes gekocht en wéér lekker gegeten.

1. Bertus:
    15 augustus 2014
    Is Little Wild Horse Canyon dan een onbekend gebied of gewoon niet zo toeristisch? Zo te lezen genieten jullie enorm! Op naar het volgende avontuur, leuk!
  2. Wilma:
    15 augustus 2014
    Hoi Jullie hebben lekker gegeten. Maar wij ook hoor. Wat leuk dat je langs de paddestoelen kan lopen. Wij hebben lekker gefietst. Mis jullie. Xxx! <3
  3. Bertus:
    15 augustus 2014
    Volgens mij vermaken jullie je wel aan de verhalen en de foto's te oordelen! Prachtige streken! Ik zie alleen Kelly niet op de foto...