Een prachtige route!

12 augustus 2014 - Tropic, Utah, Verenigde Staten

Vandaag op tijd opgestaan om Zion National Park te gaan bezoeken. Na een iets wat beperkt ontbijtbuffet, was niet voor niets gratis, vertrokken naar wat al snel bleek een prachtige natuur. Het uitzicht is elke keer weer mooier en zo weids dat het oneindig lijkt. Aangekomen in Zion, de shuttlebus gepakt naar de laatste stop, The Temple of Sinawa. Een mooie wandeling die goed te doen is en aan het einde overgaat in The Narrows. Dit is een tocht die je door het water leidt, naar een prachtig gedeelte van het park. Dus schoentjes uit en in het koude water en zo nog verder de canyon in voor een leuke wandeltocht. Op de terugweg begon het helaas best goed te regenen dus terug met de shuttlebus en de auto naar het dorpje om lekker te lunchen. Toen het opklaarde de weg vervolgd door Zion, een werkelijk schitterende route tussen de enorm hoge en steile bergen. Halverwege door een 1,5 km lange zeer donkere tunnel, dwars door de bergen. Aan de andere kant gelijk een andere soort rotsen en natuur, ook weer indrukwekkend. Na een kort bezoek voor een zonsondergang, helaas waren we aan de verkeerde kant van de berg, aan Bryce National park door naar ons hotel. Morgen terug naar Bryce voor een stevige wandeling.

1. Wilma:
    13 augustus 2014
    Klinkt weer goed. Vergeten jullie de blarenpleisters niet,als je grote wandelingen gaat maken. Groetjes ook van Jan.
  2. Sandra:
    13 augustus 2014
    Gaaaaaaf! Oeps, verkeerde kant van de berg? Toch geen tio van mij :-(. Wat zouden wij graag naar jullie toekomen.....maar het op deze manier nog een keer beleven is ook gaaf!
  3. Mama:
    13 augustus 2014
    Wat leuk om jullie belevenissen te lezen, klinkt fantastisch!
    De pro al gebruikt?
  4. Karin:
    13 augustus 2014
    Leuk om te lezen wat jullie meemaken, mooi reis en groetjes