Go Giants!!!

28 augustus 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Super leuke dag vandaag. Vanmorgen de wekker gezet om 8.15AM, dat is s' morgens, we zijn hier al helemaal ingeburgerd. Maar we konden er allebei niet uitkomen, dus een uurtje later opgestaan. Daardoor hadden we het ontbijt gemist in het hotel, dan maar eerst in de stad op zoek koffie en een broodje. Geen probleem hier, overal leuke koffiebarretjes. Vervolgens gewoon gaan lopen en we zien wel wat we tegenkomen. Dat zijn natuurlijk winkels, heel vervelend...wederom leuke dingen gekocht en toen tijd voor het volgende toeristische uitje. De bekende tram, The Cable Car. Gewoon net als alle toeristen in de rij bij het beginpunt van de route. De tram heeft een begin- en een eindpunt, daartussen rijdt de tram heen en weer. Hij heeft ook een voor- en achterkant, dat betekend dat ze de tram op het eindpunt moeten omdraaien om hem weer in de goede richting te zetten. Dit gebeurt op een groot plateau wat ze ronddraaien, leuk om te zien. En natuurlijk uit de tram hangen wanneer deze rijdt! Uitgestapt bij Fisherman's Warf een boulevard met veel winkels en een pier. Gewoon gezellig, wel heel toeristisch en druk. Het gebrul van de zeeleeuwen bij pier 39 komt je al tegemoet. Er liggen misschien wel 100 stuks op de steigers, in het zonnetje, tussen de boten die in de haven liggen. Wel bizar zomaar in de stad. Even lekker rondgekeken en op tijd terug naar ons hotel voor een avondje Giants.  Dus maar een taxi gepakt, toch al best wel veel gelopen. Op naar het stadion, weer het trammetje gepakt, gaat toch wel makkelijk. Dichterbij het stadion veel mensen, allemaal in oranje-zwart. Goede sfeer, gezinnen met kinderen, eettentjes, sportshirtjes, eigenlijk net zoals je bij ons naar Ajax gaat. De wedstrijd vonden wij eigenlijk best wel saai, maar misschien komt dat ook omdat we honkbal niet echt kennen. Wel heel leuk om zoiets echt Amerikaans mee te maken. Iedereen zit te eten, drinken, klappen, juichen en mee te leven. Na de met 4-2 gewonnen wedstrijd terug gelopen door de stad, nog steeds druk op straat. morgen naar Alcatraz.

1. Wilma:
    28 augustus 2014
    Van harte gefeliciteerd wel een beetje raar met je verjaardag naar Alcatraz. Hahaha veel plezier
  2. Mama:
    28 augustus 2014
    Lieve dochter, van harte gefeliciteerd en nog een leuke laatste dag saampjes in de USA!