Laatste dagje

29 augustus 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag onze laatste dag van onze reis en tevens mijn verjaardag. Iedereen bedankt voor de felicitaties! Vanmorgen op naar pier 33 voor de overtocht met de boot naar Alcatraz. Vanaf het hotel een flinke wandeling, maar
's morgens door de stad lopen is lekker fris en goed tegen de spierpijn van de afgelopen dagen. De straten hier lopen vaak wel erg schuin omhoog en dat merk je best wel! De overtocht duurt ongeveer 20 minuten, prachtig uitzicht op de skyline van San Francisco vanaf de boot. Na aankomst op "The Rock", een film gezien over het ontstaan en verloop van de jaren op het eiland. Deze voormalige zwaarbewaakte gevangenis was geen pretje, zeker niet omdat je een goed uitzicht had op de stad en de brug, dan wisten ze vroeger wat ze misten...... Een interessante rondleiding (ik dacht dat alle rondleidingen heel duf waren), in het Nederlands. Dus we kunnen alle vragen over deze toch wel bijzondere plaats, goed beantwoorden, als het goed is.... Na ruim twee uur te hebben rondgekeken terug met de boot naar de haven. Vervolgens een fiets gehuurd en de 13 kilometer tegen de heuvels en brug op, met volle tegenwind, de Golden Gate brug over. De fietstocht vanaf de verhuur naar de brug brengt je langs hele leuke bezienswaardigheden in de stad. Het strand, prachtige huizen, restaurantjes en parken. Ook tijdens de fietstocht heb je last van het hoogteverschil van de stad en het viel dus soms best even tegen. Eenmaal op de brug is het echt gaaf! Je hebt de brug vaak op tv of in films voorbij zien komen en nu fiets je er gewoon zelf overheen. Er stond een enorme wind en het was gewoon echt koud. Het uitzicht op de stad en de andere kant de oceaan waren wel heel mooi. Aan de overkant ligt het dorpje Sausolito, een leuk artistiek dorpje met kunstwinkels en restaurantjes. We hebben de ferry genomen om weer terug te komen in San Francisco, weer terug fietsen vonden we iets teveel van het goede. Fiets ingeleverd en met de Cable Car naar het hotel, het was inmiddels al acht uur. Opgefrist en lekker gaan eten in de stad. San Francisco is een super leuke stad waar we met gemak nog wel drie dagen kunnen vullen, dat maar de volgende keer! Morgen naar huis.

1. Trudie:
    29 augustus 2014
    Wat een geweldige (zware) laatste dag!!
    Wel zin om naar huis te gaan? Prachtige reis gemaakt!
  2. Mama:
    29 augustus 2014
    Leuke afsluiting van volgens mij een super vakantie! Goede reis terug! XXX