Op naar de stad!

26 augustus 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Nieuwe dag, weer een nieuwe plaats, dus een nieuw avontuur. Op naar de grote stad, alle natuurparken en gemoedelijke plaatsjes achter ons gelaten. De laatste dagen van onze vakantie brengen we door in San Francisco. Aan het einde van deze dag moeten we ook de auto inleveren, vlak bij ons hotel. Maar eerst nog 300 km rijden voor we er zijn. Het begint rustig, rijden door uitgestorven plaatsjes waar de huizen er verlaten bij liggen. Onderweg valt het op hoe groot het verschil is tussen de huizen, het ene huis is echt prachtig en nog geen 200 meter verder staat er een krot met een hoop zooi er omheen. Het is volgens mij ook onmogelijk om in zo'n groot land alles op orde te krijgen. Maar goed, daar zijn we hier niet voor. Onderweg wordt het steeds drukker en iedereen rijdt hier maar net hoe het hem het beste uitkomt. Kilometers midden op de snelweg, geplakt op de linkerbaan, rechts inhalen, maakt allemaal niets uit! Één voordeel, dan mogen wij het ook! Tussen de middag even gestopt voor een lunch en wat winkelen voor de laatste keer bij zo'n enorme mall langs de snelweg. Het laatste stuk naar de stad toe is het erg druk, opletten geblazen. Veilig aangekomen in San Francisco, nog even voor we auto moeten inleveren de toeristische trekpleisters doen. Als eerst Lombard Street, het steile kronkelige weggetje. Echt druk met toeristen en auto's, met z'n allen in file naar beneden. Slaat eigenlijk nergens op, maar ja als je er toch bent, mag je het niet missen. Daarna naar The Painted Lady's, inderdaad, de bekende huizen van de serie Full House. Toch leuk om te zien. Toen de auto ingeleverd, waarschijnlijk hebben we een flinke meevaller. Eigenlijk moesten we One Way fee betalen, een toeslag omdat je de auto ergens anders inlevert dan dat je hem hebt opgehaald. Deze toeslag is tot nog toe niet gerekend, dat betekend: shoppen, onder het motto van: anders hadden we het ook uitgegeven! Het hotel is in Franse stijl, petieterig, maar wel netjes. Toch nog even de hort op, een heel stuk gewandeld in ChinaTown, met natuurlijk de meest fantastische souvenierwinkels. Wat een prullaria, heerlijk! Lekker gegeten in het Italiaanse gedeelte van de stad. Terug naar het hotel, op naar morgen!

1. Wilma:
    27 augustus 2014
    Leuk om te horen en te zien hoe jullie je vermaken. Geniet er nog maar even van en voor morgen alvast gefeliciteerd.
  2. Trudie:
    27 augustus 2014
    Hey Kelly en John, bedankt voor de uitnodiging om jullie reisverhalen te kunnen meelezen. Ik ben zojuist op een fantastische roadtrip geweest omdat ik alles achter elkaar heb gelezen en tussendoor lekker klikken op de prachtige foto's!!
    Een reis om nooit te vergeten! Wij zijn ook dol op reisverhalen schrijven omdat het zo leuk is om nog eens terug te lezen, dan waan je je weer ff terug! Geniet nog even van jullie laatste dagen! xxx
  3. Karin:
    28 augustus 2014
    Kelly gefeliciteerd met je verjaardag, lekker in de grote stad, ook echt jouw ding. Maak er nog iets leuks van.