Het mooiste tot nog toe!

15 augustus 2014 - Bluff, Utah, Verenigde Staten

Op de veranda van verreweg het mooiste hotel tot nog toe, bij een graadje of 25 midden in het land van de indianen. Heerlijk gegeten zojuist bij een steak restaurant, voor, hoofd en lekkere peacantaart toe. Het einde van een inspannende dag, veel gezien en gelopen. Vanmorgen naar Arches National Park, het park met de bekende bogen ( Arches ). We besloten om eerst de mooiste en langste wandeling te gaan lopen, naar Delicate Arche. De route door het park is zo'n 30 km lang als je helemaal doorrijdt. In alle parken staat heel goed aangegeven wat waar te zien is en overal kun je de auto goed parkeren. Langs de routes zijn ook veel uitzichtpunten waar je ook makkelijk kunt stoppen, zo ook bij Balanched Rock. Een ronde steen op een smalle punt, het lijkt net of hij, inderdaad.... Leuk om te zien, alleen hebben ze hem volgens ons gewoon gestud met cement, haha. Dan naar het begin van de trail, voor het eerst was het eigenlijk best wel druk, maar toch snel een parkeerplaats gevonden. Overal wordt aangegeven dat je veel water moet drinken, minimaal 2 liter per tocht, 4 liter per dag. De tocht is zo'n 5 km lang, niet veel zou je zeggen. 2,5 heen en 2,5 terug alleen, is de heenweg ook 2,5km omhoog! Bij 32 graden kan ik je zeggen, best pittig! Eerst nog een wandelpad, daarna gesteente zonder looppad, dus kijk maar welke kant je opgaat. Na ongeveer 50 minuten klimmen de bocht om en daar......Delicate Arche! Dubbel en dwars de wandeltocht waard!! Zo mooi, een grote boog uit gesteente bovenop een berg, waar je in kunt staan. Natuurlijk hebben we foto's van ons, voor ons allebei het hoogtepunt van de vakantie tot nog toe! De tocht naar beneden duurde een half uurtje en was natuurlijk lang niet zo inspannend als omhoog. Op naar de volgende tocht, een kortere deze keer. Naar Landscape Arche, een bredere boog die ook veel gebruikt wordt om dit park te promoten in folders en op internet. Dit was maar 2,6 km en ook zeer de moeite waard. Toen was het 3 uur en inmiddels 35 graden, John en ik hielden het park voor gezien en gingen op weg naar Bluff. Zoals eerder gezegd een prachtig hotel met een nieuw bijgebouw, helemaal van hout, waar wij zitten. Vaak een achteraf gebouwtje maar, deze keer absoluut geen straf!  Mooie kamer en heerlijk gezwommen in het zwembad. Het enige wat ik nu hoor is af en toe een auto die op de weg voorbij komt en krekels. Het is hier echt een hele mooie plek, op weg naar Monument Valley.

1. Karin:
    16 augustus 2014
    jullie genieten heerlijk van je vakantie, kuitspieren worden goed getraind lees ik. en ook nog tijd om heerlijk te zwemmen en te ontspannen bij je hotel. mooie verhalen, en hopelijk nog veel meer hoogtepunten. groetjes
  2. Wilma:
    16 augustus 2014
    Hoi. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Wat een leuke foto's. Wij zijn gister naar beeksebergen geweest was echt heel leuk.
    xxxx Esmee
  3. Esmee:
    16 augustus 2014
    ik kan het nu hellemaal volgen, kreeg eerst maar 2 regels. heel leuk en fijn reis ook van ma. groetjes