Hele hoge bomen!

24 augustus 2014 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Geen paniek, niets aan de hand, we leven nog. We hebben gelezen dat er hier in Californië een flinke aardbeving is geweest afgelopen nacht. Wij hebben er helemaal niets van gemerkt, het getroffen gebied is hier zo'n 400 km vandaan.
Vanmorgen vertrokken uit Mammoth Lakes op weg naar het bekende en enorme Yosemite National Park. De afstand wat we vandaag moesten rijden was niet heel ver alleen, veel bochten, hoogteverschil, smalle wegen, dus het ging niet zo snel. Al na een half uurtje onze eerste stop, Mono Lake. Een groot meer met uitstekende punten gevormd door een reactie van de natuur, een soort kalksteen. Apart om te zien, voor betere uitleg, zoek maar op google.
Route vervolgt naar de Tioga Pass. Dit is de route naar Yosemite, deze prachtige weg is open van april t/m oktober, afhankelijk van het weer. Wij hebben nu dus geluk, deze werkelijk schitterende autorit door de bergen te kunnen maken. Veel bomen, ineens mooie bergmeertjes, hoge bergen, gewoon mooie natuur. Een mengeling van Zweden, Oostenrijk en ik denk Canada. Geen idee hoe Canada eruit ziet, maar ik denk zoiets als vandaag. Onderweg onze ogen moe gekeken van het turen tussen de bomen, op zoek naar dieren. Helaas......geen dieren die we nog niet gezien hadden. Wel vogels en eekhoorns, veel eekhoorns. Kleine, bruine, grijze en zelfs een obese eekhoorn, en hele dikke! Naar Glacier Point gereden, een prachtig uitzicht over maar een klein gedeelte van het park. De temperatuur was vandaag heel aangenaam, zo'n 22 graden, goed om te wandelen. Aan het einde van de dag nog even gestopt bij Mariposa Giant Sequoia Tree's, je raad het al: hele hoge bomen. Nou, dat kun je wel zeggen, gigantische bomen! Wandelingetje gemaaktnaar de dikste van het stel, de Grizzly Giant. Inderdaad giant! Een boom met bomen als takken, bizar zo groot. Alle voor ons normale maat bomen zijn gewoon tandenstokers hierbij. Deze boom is net zo hoog als een straaljager rechtop, en het vrijheidsbeeld, heb ik niet verzonnen, stond op het bordje erbij. Nu zijn we lekker aan het uitrusten in ons hotelletje. Ik dacht leuk, met een eigen wijnbrouwerij en schenkerij, is deze alleen open van woensdag t/m zaterdag. Niet goed gekeken door de reisleiding. Morgen nog een mooie wandeling door Yosemite op de planning.

1. Sandra:
    25 augustus 2014
    Haha fijn dat je de eerste regels van je verhaal zo begint. Wat een schitterende foto van jou en John met op de achtergrond half dome?! Morgen de wandeling naar vernall fall? Dan nog even door naar clark point voor het mooiste plaatje :) hopelijk is de waterval nu ook zo mooi! En anders is het een goede wandeling voor alle hamburgers :)