Een warme dag.

22 augustus 2014 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Het is net of we in Oostenrijk zitten, we missen alleen de sneeuw. Mammoth Lake blijkt een leuk wintersportdorp gelegen in een prachtig natuurgebied. Deze plaats had ik als tip gekregen van een meisje die ik vanuit de winkel ken, ze komt zelf uit Los Angeles en vind dit een heel mooi gebied. En terecht dus, veel groen, kerstbomen en hoge bergtoppen. De rit vanmorgen vanuit Las Vegas naar hier is echt prachtig. Met stop en uiteraard, plaspauzes onderweg hebben we er zo'n zeven uur over gedaan. Van de hitte zo'n 34 graden in Las Vegas naar uiteindelijk 12 graden vanavond hier in het dorp. Vanmiddag ook het warmste gebied van Amerika aangedaan, Death Valley. We hadden horror verhalen gelezen over enorme hitte, oververhitte auto's omdat je de airco niet aan mag zetten, dat je niet te lang uit de auto moet en nog spannender. Viel wat ons betreft reuze mee. Oké, het was warm, het warmste dat de auto aangaf was 43 graden, maar niet ondraaglijk. We zijn er een aantal keer uit geweest om het uitzicht te bekijken en tuurlijk, je moet niet onnodig te lang in de zon blijven staan. Maar het was redelijk goed vol te houden. Wat dan echt heel raar is dat, je in hetzelfde gebied, maar dan hoger gelegen het ineens tien graden koeler is. Dan is 33 graden echt een lekker temperatuurtje! Wat ons ook opviel is dat het gebied niet eens heel dor en saai is, maar ook struiken en planten en boompjes staan. Oké, thuis zou je ze uit je tuin halen omdat ze dood lijken maar toch, niet een hele grote zandvlakte wat ik gedacht had. De weg is echt prachtig gelegen door veel hoogteverschil en weidse vergezichten. Onderweg kom je ook nog een paar keer een benzinepomp en wat eettentjes tegen, met een decor net als in de film.
In Bishop, de dorp waar we doorheen kwamen, is een bakkerij gevestigd met Nederlandse roots. Erick Schat's Bakery. Natuurlijk moesten we daar stoppen en wat lekkers nemen. Leuke zaak, wel iets gedateerd, maar dat is alles hier wat niet in de grote stad ligt. Uiteindelijk aangekomen in dit gezellige dorp, in ons hotel dat heet Alpenhof, grappig toch. We zitten precies in het centrum en uitgerekend dit weekend is het feest. Rock muziek met live bands, lekker saté gegeten op het plein tussen de loco's. Nog een drankje gedaan in de kroeg, met een spelletje tafelvoetbal als afsluiter. Leuke dag!